lördag 24 maj 2008

bryssel

En stad d'r husfasaderna 'r som ett lappt'cke. Ihopkn[pat av s[nt som blev ;ver, gammalt och nytt. Det 'r en m'rklig stad, sv[r att s'tta fingret p[. Och en dator med ett tangentbord utan [ ' och ;.
Jag har vandrat gator upp och gator ner. Tittat och f;rs;kt f[ grepp om staden, men det 'r sv[rt.
I varje gath;rn finns chokladbutiker, och torgen doftar s;tt av v[fflor.

Det 'r trvligt att vara h'r, men jag l'ngtar mer och mer till den storstad som ligger mig varmast om hj'rtat.
Stockholm, snart 'r jag [ter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vet du, för första gången när jag anlände till Gamleby kändes det som hemma. känslan av kärlek till ett solig och småvarm by är skithäftig! imorgon ska du få en jättekram, tack för att du är du! :) hoppas att din brysselhelg varit lika bra som min Askersundshelg!

Barret sa...

åh va härligt med en liten tripp. min blogg är nu åter i bruk. kram