fredag 2 maj 2008

en lång dag

... och dagen tar aldrig slut.
Trots många, långa promenader och flertalet timmar i skolan.
Skaparglädjen försvann när reglar, väggar, uträkningar och budget kom upp. Jag har kört fast, igen.

Ibland är det så skönt att få göra sitt i fred, för då blir saker precis som man vill ha det.
Ibland önskar man att folk kom och hjälpte till utan att man behövde fråga.

Ibland får man känslan av att ingen bryr sig.
Ibland får jag känslan av att jag bryr mig för mycket.
Ibland är det inte storsint att tänka på andra mer än vad man tänker på sig själv. Det är bara dumt och kan bidra till att man går sönder, blir ett 500-bitars Linneapuzzel.

Ibland är man bra dum som gnäller och tycker synd om sig själv.

Jag är arg och dagen tar aldrig slut.
Det här kommer bli en pisshelg!

Inga kommentarer: