tisdag 11 september 2007

Nattkreativitet

Trots att jag inte är en nattmänniska, trots att jag tycker om att gå upp tidigt på morgonen finns det vissa kvällar då kreativiteten bara flödar. Världen utanför sover, det är bara jag, musiken, mina tankar funderingar o idéer och min kopp te såklart.
Imorn ska vi ha en liten idé på ett programförslag klart. Äntligen får jag sitta och fundera ut sånt jag kom hit för att göra...

Annars är jag mest förkyld och håller på att hosta sönder både lektionerna och sömnen.

Kaffe har åter blivit en vana, men nu med laktosfri mjölk. Sen jag kom hit har jag blivit laktoskänslig, underligt... Jag saknar minerva-kaffet lite dock, trots den smått brända eftersmaken ;)

Klockan är kvart över midnatt och jag lyssnar på Nick Drake... Det är så skoj att bo ihop med folk man kan låna musik och film av, och som kan komma med tips och förslag på vad man kanske skulle tycka om...

Jag har gått och blivit grå imonbords... det finns inga fjärilar kvar längre, och det känns så tomt och konstigt. Jag tror jag måste vara lite kär eller förälskad för att funka ordentligt... Måste hitta nån eller något att kunna lägga ner lite känslor på.. funderar på om man kanske ska bli lite ewan-kär igen, bara för att. Annars ligger ju Sverrir bra till, med bästa sändningstid två måndagar framöver...

Imorn börjar vi nio, men jag vill inte gå och lägga mig, inte än...
Orden börjar ta form och jag vill inte döva den känslan. Jag skulle ändå inte kunna sova om jag försökte... jag sover så dåligt här, drömmer mardrömmar och vaknar titt som tätt.
Du, håll om mig.. bara en liten stund

Inga kommentarer: