fredag 31 oktober 2008

vänskapsplåster

Het plötsligt räcker tiden inte till.
Veckorna rusar förbi och dagarna flyter ihop.

Trots att jag är dålig på att ge er tid, så tänker jag på er. Ofta, ofta.

Jag har mycket i rullning just nu som kräver mycket energi, och mörkret gör mig trött, så trött.

Ibland räcker det med ett kort möte på stan, ett sms, ett telefonsamtal eller ett besök på fiket för att min lycka för dagen är gjord
Ett varmt samtal på en kvart nere vid grafikdatorn är värt så mycket mer än en heldag på inspelning.
Ett besök och samtal mellan kaffeköpande kunder är värt så mycket mer en dag i studion.

hur ska man hinna med nya bekantskaper när man inte ens hinner med de gamla?

Det är ni som sprider ljus i mörkret
och värme i kylan.

Jag tänker på er
jag saknar er.

tiden räcker inte till
själen håller på gå sönder
ni får mig att orka med
ni gör mig hel
ert sällskap är min medicin

fan att man inte kan stoppa tiden i fickan och ta fram den när den behövs

Inga kommentarer: