söndag 2 november 2008

Novemberfrost

Det här är första kvällen på länge som jag inte är trött, trots att klockan börjar närma sig midnatt.

Helgen har varit den bästa på länge.
Tid att städa och sortera.
Baka, pyssla och pilla.
Lägenheten är höstmysig och doftar kanel.
Promenader i novemberkylan.
Fika på soffan med trevligt sällskap och te.
Bio i höstmörkret med syster och mamma.


Idag har jag jobbat bland bönor och bakverk.
Tillverkat mackor med spännande pålägg.
Gjort flera liter utav kaffe i alla dess olika former.

Efter många timmar utav mjölkspinnande träffade jag min vän konstnärssjälen med sömnproblemen. Han som alltid lyssnar, han som ser mig... på riktigt.
Sen promenad längs med gatan som aldrig sover, tunnelbana hem, lite mat, dusch, te, ljus, telefonsamtal och pocketböcker

Det räckte med en ledig dag för att få mig på fötter igen.
En dag utan förpliktelser, och en dag av ombyte och andra slags utmaningar.

Imorgon är det måndag, igen.
Men det är okej.
Det ska till och med bli riktigt roligt.

Inga kommentarer: