torsdag 19 februari 2009

...

Ännu ett läkarbesök.
Det slog mig nu att det är exakt ett år sen jag sökte hjälp för första gången.
Ett år... två städer... 12 månader... 5 olika läkare...
Det har förmodligen varit samma syndrom bakom alla olika symptom.... men ingen har kopplat ihop det riktigt.

Ett år av läkarbesök, flytter, hänvisningar, telefonnummer, återbesök... inte en enda remiss en enda gång. Inte en enda förklaring, bara massa luddiga kansken och tips om att jag kan kolla upp det på eniro eller google.

... och vad fick jag göra idag?
jo, ta ännu ett blodprov och få en ytterligare tid för ett återbesök.

Om jag inte får nåt vettigt svar eller en diagnos på tisdag vet jag inte vad jag ska göra riktigt.
Det är illa att önska att blodproven inte är som de ska,
men det är precis det jag gör.

Inga kommentarer: