onsdag 27 juni 2007

sommarregn

Jag tillbringade min midsommar i sommarstugan i värmland. Regnet öste ner, det var kallt och jag satt inne och läste en bok. Roligare än så blev det inte.
De följande dagarna var vädret lite bättre, och jag badade till o med.
Det blev tre böcker den helgen, nätter med oroliga drömmar trots tystnaden.

Den 20e börjar jag skolan nere i Gamleby om jag inte kommer in ute på Ekerö.
Detta ständiga flängande hit och dit. Andra reser utomlands, jag flackar raslös omkring i Sverige, från en håla till en annan. Än så länge är det mest ångest, men det går nog över.

Idag regnar det, jag måste ta tag i mina fotoprojekt... De ligger där på hög och bara väntar på mig.
Jag väntar oxå, det känns som att det är allt jag gör, jämt. Denna ständiga väntan... Men snart behöver jag inte vänta mer ♥

Inga kommentarer: