fredag 6 juli 2007

början på nåt nytt

Det blev inte som det skulle, inte alls...
Men det är inte bara slutet på ett kapitel, utan även början på ett nytt.
Ibland händer sånna saker bara...
Ikväll är jag bakis och nostalgisk. Tänker på närheten och hand i hand under filten den kvällen vi tittade på garden state. Stolarna så nära varandra, och täcket vi delade på för att ingen skulle se. Under satt vi hand i hand och det pirrad i hela kroppen.
Stålmannen på bio, återigen med trevande fingrar och de hårda, snabba hjärtslagen.

Jag längtar efter när vi kan sitta o prata om det vi var med om, utan att behöva sakna det för mycket. När man har tagit sig vidare, fått distans...

Du har gjort så mycket för mig, jag tror inte du anar hur mycket det är. Du lärde mig att leva på nytt. Vissa saker vi var med om känns som att jag aldrig kommer vara med om med någon annan.

Men ibland blir inte saker som man har tänkt, och det får man leva med.

Jag kommer vara läskigt nostalgisk i några dagar, men det är ett tecken på att man är på väg vidare...

"När vet man att det är slut?"
"Kanske när man känner sig mer kär i sina minnen än i den man har framför sig"

Men det går över, ska du se, och du kommer förbli en väldigt nära vän. Det är inte ofta man träffar människor man passar så bra ihop med... och när man väl gör det gäller det att bita sig fast vid de så att de inte försvinner.


Inga kommentarer: