måndag 16 juli 2007

är det så här det är?


Var ute på trädgården i lördags med syster yster. Första krogbesöket som singel, nånsin.. Ni må tro att jag kände mig vilsen... Att det dessutom kostade massa pengar att komma in o att jag kom dit själv gjorde inte saken bättre. Folk överallt, med öl i handen o cigg i mungipan, jag var spiknykter o ville bara hem o gråta... men icke. Samlade mod till mig o köpte en öl o väntade på sällskap...

Ibland är det så kul att stå o titta på folk bara, på hur de beter sig. Småfulla folk är ännu roligare, de tror de är så diskreta, men icke =)
Jag fick sällskap tillslut, men tappade bort de igen o befan mig på okänd singelmark.
Hur går man på krogen egentligen, som singel? Vilka regler finns det? Handlar allt om att få ett ragg, få hångla lite o släpa med nån hem? Eller räcker det med att bara prata, ha kul o träffa nya människor? Träffa folk man vill umgås med igen? Allt är så nytt och jag känner mig så naiv o godtrogen... De borde anordna singelkurser på medborgarskolan.

Många klychor hörde jag under kvällen;

Han: "Linnea, det var ett fin namn"
(tss... det säger du väl till de som heter margareta, berta eller ursula oxå)

Han: Jag spelar gitarr i ett band
Jag: Jag vill lära mig spela gitarr, jag försöker men det går inte så bra.
Han: Men jag kan lära dig, hemma hos mig sen
(snälla, kom du inte på nåt bättre)

Ska man skratta eller gråta?

Och det där om att vilja ha nåns nr, eller om man ger ut sitt eget, finns det nån garanti att man hör av männskan igen? Varför ens fråga om nåns nr om man inte tänker ringa? Varför säga massa saker man inte menar? Är det bara en jakt, en lek?
Det är ju som en helt ny värld, och jag fattar ingenting...
Men jag tar inte allt så allvarligt direkt, jag skrattar mest åt saken o beter mig precis tvärt om... Jag blir brutalt ärlig, säger vad jag vill o tycker, frågar pinsamma frågor o bryr mig faktiskt inte så mycket..

Men ganska kul är det allt, att få bete sig som sin ålder igen, och jag har ju några år att ta igen desssutom.

Jag kommer förmodligen kunna doktorera i singelliv när sommaren är slut

Inga kommentarer: