tisdag 26 februari 2008

GTV-Nytt

Så är man mitt inne i en nyhetsvecka.
Sömn och mat är överskattat, nu är det att hitta nyheter, spela in inslag, redigera, skriva speakertexter, påor och avor, fixa gäster och så vidare...
Det går så fort att man inte hinner tänka efter, men oboy va skoj det är!

Jag har redan övervunnit min rädsla när det gäller att göra bil. Västervik tur och retur i går, solsken och nästintill tomma vägar, vilken känsla!

Idag har jag suttit i studion och läst upp nyheter om modersmål, brandfarliga element och nikotintuggummi ala GTV.

(jag läser nyheter både den 26/2 och den 28/2.. titta gärna på hemsidan)

www.gtvgamleby.se

Världens bästa hallåa var på plats oxå.

Nu ätligen förstår jag vad det var som fick mig att flytta hit, nu äntligen får jag göra sånt jag tycker är kul...
... synd bara att inte alla är här av samma anledning.

Imorn ska jag ta rollen som redaktionssekreterare.
Upp med tuppen, och till säng efter midnatt... men det är det värt, flera gånger om.

Inga kommentarer: