onsdag 17 december 2008

svart på vitt

Ofta tror man att man är snäppet bättre än vad man egentligen är.
Man ser sig själv som vettigare och smartare än andra.
Man har för höga förväntningar på folk. Tror att allt hänger på vad man själv gör och inte gör...

Idag fick jag bevisat att det där "vi hörs" som man säger så ofta egentligen betyder "vi hörs när du hör av dig"
För inte fan hördes vi idag, fastän det var du som ställde in, sköt upp och planerade om...
Inte fan "hörs vi" om inte jag skickar ett sms, ringer eller påminner på ett eller annat sätt.

Annars har jag haft en trivsam dag i min ensamhet.
Porslinsfynd på myrorna och ett allt för dyrt besök på Indiska.

Besvikelse och ilska blandat med känslan av att ensam är stark.

Som doktorn i Gamleby sa till mig när jag fick jättepanik och var tvungen att prata av mig; "det låter som att du är en väldigt ensam människa"

tacka fan för det...

...hellre självvald ensamhet än påtvingad.

Inga kommentarer: