måndag 29 december 2008

varm mjölk

Efter en natt med äventyr, fyra timmars sömn och en hel dag på ett roligt, men ack så hysteriskt jobb är man ganska trött.
Att somna strax efter elva för att vakna halv tre, ligga och vrida sig en timme, försöka lite till för att ge upp vid fyra är inte okej.
Dricka te mitt i natten, försöka somna på soffan, ge upp ännu en gång vid halv sex, för att slockna påklädd i sängen med huvudet vid fotändan klockan sju.
Vakna vid tio för att åka iväg och hälsa på vänner.
Komma hem, duscha bort frusenheten, somna vid halv nio, sova tills nu för att vakna och inte kunna somna om...

Nu står varm mjölk på spisen. Dags för huskurer för att kunna somna om. Ska jag försöka med soffan igen, eller strumpor på fötterna, huvudet under kudden, påklädd under en filt?

Det är du som kryper under huden på mig. Det är du som orsakat kaoset i min kropp. Jag älskar känslan, men varför gör den det så omöjligt för mig att sova?

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför är det så himla omöjligt att sova nu!?
Och varför är jag så himla frusen!? Mina fötter är isbitar hela tiden och blir bara varma om jag har två strumpor, ett par sockor och ligger under täcket. Det är värdelöst..