onsdag 4 juni 2008

ständiga upprepningar

Då var det dags igen.
Mental blockering. Verkligheten tränger sig på. Bäst att hålla sig sysselsatt, då slipper man tänka, då slipper man känna.
Baka, baka liten kaka. Händer som rör sig, knådar, kavlar. Rulla rulla liten bulle.
Kan inte sitta still, kan inte lyssna, koncentrera mig.
Måste vara i gång, hela tiden. Det eller sova, sova, sova.

Känslan börjar tränga sig på igen.
För mycket känslor och hädelser på en gång.
Det är farligt.
Det är då allt börjar snurra för fort, för att sen stanna upp så plötsligt att jag kastas av, kastas ur.

Jag vill inte stanna upp för att andas, tänka känna.
Det gör för ont.

Jag kom hit ensam med min gröna resväska.
Jag kommer åka ensam med min gröna resväska.

Det är viktigt för mig att cirkeln sluts...

Inga kommentarer: