torsdag 20 december 2007

allrakäraste syster

Tog tåget imorse, tåget från det som var då, hit till det som är nu.

Idag var det jag och mamma, har sovit på soffan, kroppen och sinnet är trött.
Imorn ska det fikas och ut i julkaoset här i storstan. Sen kommer resten av familjen hem. Söta lilla pappa, och allrakäraste syster.
Vi ska baka, pyssla och pilla. Dricka lite te också kanske, nu är du lärt dig det. Bara umgås och mysa. Vara kulturella, gå på museum, gå på bio och promenera. Gå runt i ett julpyntat bagis som krymper för var gång man kommer hem.
Det ska bli skönt med paus, det behövs.

Å, kom hem nu! Jag vill inte vänta tills imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså, trodde att bara jag var din fikakompis? Haha, nej jag skojjar. Vad trevligt att du är i storstan. Vi får höras framåt mellandagarna, känns som mindre stress då, men vad vet jag?