söndag 16 december 2007

julfest

Jag flydde fältet idag.
Så opepp på allt och alla. Behövde andas. Mönstrade klänningar, röda skor och kaffe latte. Skriva dagbok, tid för mig själv. Trots pausen var det fortfarande grus i kroppen när jag återvände. Efter ris med smör och skrivuppgift försvann det dock.
Dans och fest på skolan. En av de första dit, strax efter åtta på kvällen. Glögg och musik.
Dans, dans, dans.
En av de sista hem, fem på morgonen.
Kropp och själ fick ro, fick känna kärlek och lycka.


Jag älskar att hitta folk jag tappat bort,
och glömma folk jag fastnat för.



Jag dansade in mina nya röda skor och min julklänning.
Vinet smakade glögg och skolan doftade pepparkaka.
Jag hade glömt hur du luktar, men nu minns jag igen.
Jag har saknat, jag har fastnat.
Det ska bli skönt med lov, behöver komma bort, behöver se annat, annars kommer det gå så snett.

Men bara så ni vet, jag har aldrig kännt mig så nära så många förut... och jag har aldrig kännt så många nära mig förut...
men ibland blir det lite farligt

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina fina Linnea, jag är så glad över att ha träffat dig. Det var så himla bra att prata massor på ditt rum innan festen och sedan pussas, dansa hela natten och äta mackor på morgonen. verkligen åh lilla du! :)